Schalek

11.03.2009 08:29

Fotograf amatér....

Píše se rok 2004 a já si kupuju svůj první digitál… je to Olympus C-160. V té době když jsem ho kupoval, jsem ani netušil, jak mě focení chytne. Koupil jsem ho jen kvůli školní exkurzy do Holandu a od té doby jsem ho nepustil z ruky. Fotil jsem jen tak a všechno. Foťák nebyl moc výkonný a kvalita fotek podle toho taky vypadala, ale v té době mi připadaly v pohodě a nějak jsem to neřešil. Důležitější spíš byl obsah těch fotek ty procházky v přírodě, akce, lidi atd, které jsem fotil. Některé fotky by si zasloužili lepší kvalitu ale ty už asi nevyfotím. S olympusem jsem fotli asi nějak do půlky roku 2006 kdy jsem šťastnou náhodou přišel k aparátu značky Panasonic LUMIX DMC-FX8 nepředstavitelný rozdíl oproti olympusu. Focení mě v té době hodně chytlo a vznikaly povedené fotky snad všeho, možná proto že jsem studoval a víkendy jsem chtěl trávit co největším odpočinkem (což se mi dařilo jen málo z důvodu práce) foťák nemohl chybět na žádné z mích cest přírodou. V té době vznikly povedené fotky z cest vlakem ve kterém jsem trávil dost času… Fotil jsem běžně používané věci (klávesnici od kompu, kalkulačku, knihy, radiátor) v denním světle a abych pravdu řekl docela mě to bavilo a drží se to doteď. V té době mě začala bavit černobílá fotografie a taky jsem černobíle hodně fotil a fotím dodnes. Černobílá fotka má pro mě větší duši a příběh než barevná. V roce 2008 jsem si pořídil třetí přístroj v řadě opustil jsem kompakt a koupil si ultrazoom Panasonic Lumix DMC-FZ30 s kterým fotím doteď.

 Fotím prostě to co se mi líbí, to co mi připadá zajímavé, to co na mě zapůsobí prostě fotím to co mám rád. Fotím přírodu, stavby, našeho psa, fotím lidi ale nejraději potají aby o tom nevěděli, protože když se o tom dozvědí tak se fotit nechtějí nebo se nepřirozené tváří. Nejčastěji fotím okolo Rudimova, protože to tu mám rád. Rád fotím černobíle protože BW fotky mají větší kouzlo. Svoje fotky nijak neretušuju, mám rád fotky tak jak je vyfotím, popřípadě je trochu ořežu.

Tak fotím já fotograf (těžký) amatér….

schalek

Zpět